lunes, 1 de junio de 2015

PEDRAFORCA

Feia molts dies que planejàvem pujar al Pedraforca i sempre per una cosa o altre l' havíem de posposar.
Ben d'hora quedem el David, Alberto, Carlos, Sergi, Toni i jo per començar a córrer des de Saldes a les 6 del matí.

Creuem el poble en direcció Oest. Arribem a Ca l'Esquerrà i ens trobem amb una convidada de luxe que ens acompanyarà durant tot el recorregut: La Tura

Comencem a pujar suaument per una pista forestal que ens porta fins al Coll de Jou.

Baixada progressiva fins a trobar-nos amb la carretera que ens condueix fins a Gòsol.

Trenquem a mà dreta per agafar el Torrent de Rubinat. Un riu de pedres força grans i amb bosc pels costats i que cada vegada es va tancant més.

La pujada és forta i continua i l'ajut dels bastons la veritat és que s'agraeix i molt.

Sortim del bosc. El paisatge cada vegada és més pelat. Seguim buscant la paret esquerra de la Tartera de Gòsol per tal de trobar-nos amb l'Enforcadura que ens permetrà arribar al cim del Pollegó Superior amb la grimpada final.

Ja som al cim del Pedraforca!!!!!
Contemplem les vistes, mengem una mica, foto de record i cap avall!!

Baixem fins a l'Enforcadura pel mateix camí que hem fet de pujada i comencem el descens per la Tartera de Saldes. Al principi tot s'ha de dir una mica bloquejat, però a mesura que passen els metres, gaudint al màxim de la baixada.

Acaba la Tartera i comença el bosc de nou.
Seguim el descens tot passant per La Serra fins a arribar de nou a Saldes

En total 18km's amb un desnivell de 1500m positius i amb una companyia increïble!!!

Dia per emmarcar amb un munt de bones anècdotes i històries que recordarem durant temps.