martes, 16 de junio de 2015

MARATÓ VOLTA CERDANYA

Per un motiu o un altre, la marató de muntanya sempre l'he hagut d'anar ajornant en el temps i ara sí que ja puc dir que és una realitat!

Arribo a les 7 del matí a Latour de Carol (França) acompanyat de muns pares.
Em trobo amb molts companys: Isaac, Juli, Raul Lopez, Ricard, Raul Villafañe, Nuria Forcada, Albert Pérez...

Faig els últims preparatius del material i em situo a la linia de sortida on aprofito per fer fotos de "postureo" amb persones tant grans com Núria Picas, Emma Roca, Gerard Morales, Fernanda Maciel... quin luxe!!!!

Els nervis comencen a apoderar-se del meu cos cada vegada de forma més intensa.... ara ja no hi ha volta enrere!

Tret de sortida. Primers 2 km's d'asfalt i pista que serveixen per posicionar-se i si vols evitar l'efecte embut toca apretar una mica... així que m'ho agafo al peu de la lletra i em poso al costat de Núria Picas, Emma Roca i la resta de l'èlit femení.

Arriben les primeres pujades i començo a trobar el meu ritme.
Primer tram de 10 km's amb un desnivell de 700+ aproximadament que ens porta fins a Fontanera.

No sé si els nervis, un mal dia, massa humitat o el què... però arribo al primer avituallament totalment fós, marejat, sense forces i amb unes ganes enormes d'abandonar i engegar-ho tot a rodar.
El meu aspecte deixa bastant que desitjar.
Bec líquid i menjo pa amb nutella i em poso de tope el proper punt de control per valorar realment com estic i allà decidir si continuo o no.

Em poso música, llegeixo missatges d'ànim de la meva dona, faig un parell de fotos al paisatge amb la GoPro i em començo a refer.

Començo a recuperar algunes posicions i això també m'anima.

Arribo a Meranges, ja soc al km 20 de cursa. Torno a beure líquid i a menjar nutella i decideixo continuar!
Em venen al cap entrenaments durs de pluja, de fred, de calor... haber dormit poques hores per sortir a entrenar... i això m'enforteix.

Trec els bastons i començo a fer la dura pujada fins al refugi de Malniu i posteriorment fins al llac.
Segueixo passant a gent i cada vegada em vaig notant més bé. M'estic recuperant a mesura que els metres van passant.

Imatges realment increibles travessant corriols d'aigua i inclús alguna cascada, corrent al costat de vaques i cavalls i el moment màgic d'arribar al llac de Malniu. Un contrast bestial de colors amb aigua, muntanyes i neu als pics més alts... Buffff!!

Ja soc al km 24 i la veritat és que em noto força bé.
Comença el tram de baixada. Vaig recuperant algunes posicions i gaudint cada vegada més de la cursa.

Passo de nou per Fontanera, Guils de Cerdanya, Latour de Carol, Enveitg ...
Encaro els últims km's de la marató. Això ja és molt aprop!!!!

Les cames comencen a pesar i apareixen algunes rampes però res impedeix que entri a Puigcerdà on hi ha l'últim regal de pujades abans d'entrar a meta.

Rampa d'asfalt forta, seguida d'una dura pujada de terra i per acabar un bon tram d'escales.
Però ja està!!! Ja soc a la recta final.

Em venen al cap molts records i moltes persones i l'emoció s'apodera de mi en forma de llàgrimes.
Braços enlaire i a disfrutar-ho!!! Que siiii, que ho he aconseguit!!!
Repte assolit! Ja sóc "finisher" d'una marató de muntanya!

S'ha patit, però a la vegada s'ha disfrutat molt i la satisfacció personal és enorme.

Cursa 100% recomanable. Recorregut, paissatges, organització, ambient, ubicació... tot genial!!!

Marató Volta Cerdanya Ultra Fons (14/06/2015)
Distància: 42km 1900D+
Temps: 05'43'49"
Posició: 81º

No hay comentarios:

Publicar un comentario