lunes, 7 de marzo de 2011

MARATÓ DE BARCELONA

Setmana prèvia a la marató amb molèsties de nou a la cama per culpa de la tendinitis. Molta bondat i precaució els últims dies posant-me gel a totes hores i pomada anti-imflamatoria per a intentar rebaixar el mal i optar a fer la marató.

Diumenge 6 de març. El dia començava d'una forma esplèndida. Cel ben clar, temperatura molt bona i ànims i motivació al màxim per a recorrer els 42km i 195m.
Molts estiraments i calentament molt molt suau. Les sensacions de moment eren favorables.

A les 8.30h tret de sortida a la 33ª Marató de Barcelona des de l'Avinguda Maria Cristina. Indescriptible!!!

Primers passos amb l'intenció d'anar a 4.30min/km durant la marató si la cama ho permet. Els dos primers km's molt animat perquè no noto cap molèstia de cap tipus i és un ritme hiper còmode.

A partir però del km 2 començo ja a notar els primers símptomes que la cama farà de les seves i no em deixarà córrer com voldria. A mesura que m'acosto a la zona del Camp Nou, les molèsties van cap a més i en el transcurs dels km's el mal s'intensifica fins a tal punt de desitjar trobar-me amb l'assistència familiar que tindria al pas per Plaça Espanya (km11 aprox) per ruixar-me amb Reflex i intentar calmar el mal.
Tenia molt clar que després de tot l'esforç i sacrifici amb els entrenos, habia d'acabar la marató com fós.

Van passant els km's, a la zona de Passeig de Gracia em trobo amb en Jordi Garreta i anem plegats un km o dos, però jo ja veig que no puc seguir el ritme desitjat per culpa de la cama. Fins al moment estava tot i el mal aconseguint rodar a 4.30 però cada cop es feia més complicat degut al dolor.

Pas per la mitja amb 1h36 i veient negre sincerament acabar la marató... però ja estava a la meitat del patiment! Valia la pena seguir lluitant per aconseguir-ho! Ruixada de nou de Reflex.

Del 21 al 30 se'm fa moooolt llarg pero gràcies al caliu i ànims de la gent animant de forma esplèndida aconsegueixo córrer i córrer, a més, sabia que abiat tornaria a tenir assistència per posar-me de nou Reflex.

Al km 32, ja definitivament amb el ritme enlentit, m'espera en Pep que gràcies a ell aconsegueixo afrontar la part final i més dura de la Marató.
En tot moment m'aconsella, em dona aigua i m'anima a seguir lluitant per tal d'assolir l'objectiu d'acabar-la com sigui.

Últims km's molts durs però cada vegada queda menys i menys per a la recompença final!

Passada per Arc de Triomf amb un ambient inmillorable, aixi com el Portal de l'Àngel, Rambles...

Per fi ja veig l'Avinguda Maria Cristina de fons i ja puc palpar el premi final a tant d'esforç, de sacrifici, de lluita constant.

L'eufòria, l'entusiasme, l'alegria i l'emoció s'apoderen de mi. Ho he aconseguit!!!
Primera marató al sac amb 3h27'11" amb molt de patiment però amb una satisfacció enorme!!!

Gràcies a tots/es els que m'heu ajudat a poder fer la marató (companys d'entrenaments Egara-Mossenaires: Pep, Alex, Agustin, Dani, Garreta i un llarguiiiiissim etc. Gràcies a la Rocio i a tota la familia i amics pel suport constant amb ànims i més ànims dia rera dia. Gràcies al públic per animar i animar. I gràcies al meu pare per ser el responsable que m'estimi tant el correr i per entrenar-me tant bé durant tant temps al igual que en Jaume Leiva: Els millors entrenadors que hi ha!!!).

Enhorabona als 15.000 corredors que ahir vau suar i suar per fer la Marató de Barcelona.

5 comentarios:

  1. Gràcies a tu per poder estar a la primera i una admiració per l'esforç èpic, volent acabar si o si. Per sort, crec que no et passarà factura, encara que ara amb una bona reposada de cara a continuar amb aquest divertimento.
    Et vaig veure patir, però veient com vas acabar, és segur que t'esperen grans coses.

    Enhorabona a tu i a la teva família, entrenadors, amics.

    ResponderEliminar
  2. oriol, ja saps que en cauran unes quantes més. Tranquil que això enganxa, i la teva segona marató serà plena de sorpreses segur, aquest cop bones però !! Ànims i endavant

    ResponderEliminar
  3. Moltes gracies als dos!
    Pep no em cansaré d'agrair-te que m'acompanyesis al tram final i tant complicat de la meva primera marató.
    David, la veritat és que si que enganxa i molt... tot i patir, tinc moltissimes ganes de repetir una altre marató. Esperem que la segona tingui com dius sorpreses bones jeje


    Salut i km's! Sou uns cracks!

    ResponderEliminar
  4. Molt bé, felicitats per l'esforç i per la voluntat d'acabar. Va ser un plaer compartir uns km amb tu, em va agradar molt trobar-te i compartir una estona de la batalla... el patiment de córrer amb tantes dificultats i problemes físics ens farà més forts pel futur... Fins la propera!

    ResponderEliminar
  5. Oriol, va ser emocionant veure't passar pel carrer Ferràn. Moltes felicitats per la teva primera marató,... et tinc una sana enveja per haver-ho aconseguit!!!!
    Ahhh, per cert Pep, ara entenc perquè no et vaig recon'eixer!!!, sense gorra i amb ulleres!!!!!

    ResponderEliminar